четвер, 6 серпня 2015 р.

Їмо цицю!

Усі ми годуємо малюків грудьми. Проте, в кожного з нас свої історії Грудного Вигодовування. Комусь було складніше на початку, та легше потім, а комусь навпаки. Про налагоджування лактації, харчування під час ГВ та як з цим в нас зараз, читайте далі...


Ярка: Моєму Алексу вже майже 4 місяці і за цей час він куштував тільки грудне молоко. Ні води, ні чаю, ні чогось іншого ще йому не давала. Не було потреби та й, на щастя, проблем з молоком немає! Він навіть цьмочка і пляшечки ще ні разу не пробував:) Молоко в мене з'явилось вже коли приїхала додому з пологового... звісно, переживала щоб його вистачало і малий ним наїдався...тому і чай з молоком пила, і сніданок/обід/вечерю не пропускала (добре, що тоді у нас гостювала мама - то вона то контролювала). Зараз вже не так за тим слідкую, але, звісно, намагаюсь добре харчуватись. Завжди чула, що під час ГВ потрібно дотримуватись строгої дієти, а новоспечені мами розповідали як у львівських пологових висить список дозволених і заборонених продуктів:) Але на моє превелике здивування іспанські лікарі нічого такого не рекомендують, навіть навпаки радять їсти все потрохи, щоб дитина отримувала корисні речовини з різних продуктів! Мама це підтвердила, бо і сама так робила з нами чотирма. Їх я і послухала і жодної "дієти" не дотримувалась! Звісно, якби я бачила, що малявка вся в прищах, бо я шось не те з'їла, чи мучиться від газів і коліків - то таки б обмежила себе в якихось продуктах. Але, на щастя, нічого такого не було, і за майже 4 місяці Алекс ні разу не плакав від болю чи дискомфорту:) Єдине, перші 2 місяці я не пила кави, бо боялась, що від цього малий не буде спати... певно, боялась більше за себе:) Але потім скуштувала - і побачила що на його сон це не впливає, тому тепер щоранку смакую кавою на балконі. По Алексових пампулях видно, що апетиту йому не бракує:), графіка в нього немає - я і так завжди поруч, то коли хоче, тоді і їсть! Вночі переважно прокидається тільки раз, щоб поїсти...а інколи і не прокидається, тоді надолужує вранці! Після таких ночей без перекусів я така трохи "памела андерсон"...як і кілька місяців тому на початку гв :) Але все помалу стабілізовується! Бідні ті мами, які не годують грудьми...я навіть не уявляю як то серед ночі гріти дитині якісь кашки чи що робити, коли десь подорожуєш! Сподіваюсь, і надалі в мене проблем з молоком не буде, бо планую годувати якомога довше.

Христя: За всі 9 місяців вагітності мої груди зовсім-зовсім не змінились - не збільшились, не набрякли, не боліли (хіба ареоли потемніли), тому я вже переживала чи вони взагалі в курсі моєї вагітності і як потім буде з лактацією. Так само в останні тижні вагітності не було ще жодного молозива як то буває в людей. Вже їдучи з переймами в госпіталь народжувати, мацала їх чи не збільшуються - а їм хоч би що. Але, на щастя, все сталось як книжка пише. Народивши Дзвінку я відразу приклала її до циці і вона чемно смоктала, так само як і всі 48 год в пологовому. Ми гамали і гамали, часто і довго, аби стимулювати молозиво. Я хвилювалась (как всігда), бо все було сухо, натиснувши на соски ніц не виділялось і я боялась шо нічого там нема, то бігала за медсестрами аби порадили що мені робити. Кожна з них казала узбагойся все ок, прикладай малявку їсти і більше нічого робити не треба. Але то мене не заспокоювало, я того молозива не бачила, тож думала шо його нема. Аж трапилась медсестра на черговій зміні яка на мою паніку просто взяла і стиснула сильно мені сосок і зявилося кілька крапель жовтуватого молозива. Ну хух, тоді я заспокоїлась. Хоч пиптики натирались і боліли, ми далі багато гамали. В останній день в пологовому зранку мене мали виписувати і я вже знов думала - о, зараз питатиму що мені робити вдома поки не буде молока і чи купувати суміш про всяк випадок, бо страшно. З самого ранку я вдягнула нову піжамку попила 3 склянки чаю з молоком, а потім о 8й пішла снідати. І тут відчула шо моя нова піжама якась мокра - з'явились плямки в районі грудей. Далі в нас все було чудово - їли приблизно що 2 год, не сціджувались, проблем з прикладанням не було. Така от щаслива історія, яка тривала 4, 5 місяців. Адже зараз ми стикнулися з проблемою - мушу догодовувати дитину сумішшю, бо вона недобрала кілограм протягом останніх півтори місяця. Яка причина цього не знаю. Промотуючи назад все в пам'яті, згадую що доця відривалася від грудей останнім часом, посмоктавши хвилин з 5, я тоді думала що вона так швидко наїлася, а насправді вона просто не хотіла смоктати далі, коли молоко почало йти меншим струменем. Відтак вона не доїдала, а мені прибувало менше молока. То так прикро і я себе картаю як не помітила цього раніше. Малявка наша була капризна протягом дня, нервувалася і хникала, не могла спати - і я знаходила цьому купу причин (надто спекотно, ще не хрещена, просто такий нервусик, вся в тата тому апетит не дуже), а серед них жодної правильної, бо вона просто не доїдала. Їла часто, але щвидко відкидалась від циці. Отаке. Наразі я тішусь шо дитина сита і щаслива. Дзвінка справді стала життєрадіснішою і спокійнішою. Їмо суміш, а частково молоко з пляшечки, яке сціджую, оскільки тече дуже хаотично, бо доня їсть цицю доки добре тече молоко. Намагаюсь відновити лактацію - зціджую, п'ю фенхель і кмин і все таке, але побачимо як вийде. Загалом стало складніше, життя з баночками, термосами і молоковідсмоктувачем не дуже веселе, але з іншого боку я тішусь, що наша дитина сита і я не мучу її більше недоїданням. Мені дуже цікво, доки ще молоко буде, точніше доки мені вдаватиметься його з себе видобувати... 

Наталя: Знайомі наполягали, щоб я обов'язково знайшла час на відвідування лекцій "для майбутніх батьків", бо без них буде складно народжувати, годувати та й виховувати малюка. Час з'явився лише за два тижні до родів, та його було не достатньо щоб прослухати повний курс. Тож я з Михою пішли іншим шляхом - відео уроки. І вже за 30 хвили ми були "експертами" у всіляких батьківських питаннях. Навіть процес пологів не викликав в мене такого занепокоєння, як ГВ. Ще до вагітності я ретельно розглядала свої груди, розшукуючи дзюрочки, з яких витікатиме молоко:). Перша проблема ГВ з якою я зіштовхнулася після пологів - це відсутність молозива. Та ще й "хороша" докторка, яка не давала спокою, наполягала на штучному вигодовуванні, якщо молозиво не прибуде протягом перших годин життя малого. Та я не здавалася! Михайло купив пігулки з матковим молочком, а батьки щодня приносили по 2 літри чаю з молоком (за порадою вже досвідченої Христі). Та вже після відвідин лактолога, яка щось неймовірне виробляла з моїми грудьми, молозиво "било фонтаном":). Наступна проблема - це прикладання до грудей. Хоч писочок в Яреми чималий, йому було дуже складно поцілити в потрібне місце, тому в роддомі мені допомагали санітарки. А вдома вправні руки працівників замінили холодні металеві предмети та лід. Далі був біль. Я вимастила 2 тюбики Пурелану та дискомфорт минув лише після 2-го місяця. Я так заздрила Ярці, яка з легкістю годувала Алекса, в той момент коли в мене зводило зуби під час ГВ. Перші дні в процесі годування брали участь Михайло та мама, вони ростирали мені стопи, які починало судомити з першим присмоктуванням малого. А звуки які ми видавали (він від захоплення, а я від болю) швидше нагадували "німецьке кіно", а не споживання їжі. Починати прикорм я планувала після 6-го місяця, та це не входило в плани свекрухи, яка гостювала в нас три тижні!!! Вже в перший місяць життя Ярема спробував мед. Хоч я категорично забороняла це робити, за моєї відсутності "його мама" не зупинялася. Після 2-ох висипок організм синочка змирився,  та алергія минула. Оскільки в малявки є проблеми з каканням лікарка порадила вводити в раціон печене яблуко та 200г води. З яблуком ще півбіди, а от з водичкою... Я хвилювалася, що Ярема відмовиться від грудей, коли зрозуміє, як легко дається пиття з пляшечки. Та я офіційно розвінчую цей міф! І після знайомства з пляшечкою, малого не відтягнути від моїх грудей. Складно було моїм друзям, які ніяковіли щоразу, коли в Яреми прокидався апетит. Та зараз це звичний процес. У деяких навіть виникало бажання скуштувати молоко:). Тож раджу усім, не відмовляйте ні собі ні своїй дитині у цьому надзвичайному процесі.  Не потрібно заморочуватися з сумішами, витрачати зайві кошти. А ще омріяне декольте, яке, я сподіваюся, залишиться назавжди:).

2 коментарі:

  1. як то все знайомо! моїй Марусі 6 міцсцяів, вона лише на грудному молоці, лише 3 рази пробувала вже їй кабасок давати, 2 рази трішечки води, і два рази по трішки каші. Судячи з ваги - молока в мене предостатньо, дискомфорту з годуванням нема часом годую де прийдеться - особливо в цю спеку дитина капризує бо хоче пити. На погляди зі сторони стараюся не реагувати

    ВідповістиВидалити
  2. Мені, як і Ярці, теж було легко годувати, особливо цікаво і смішно було спостерігати, як малюк почав помагати собі руцями. Хоч в перші місяці 2 мала трохи проблему, щоб мій Дмитро лінувався висмоктувати все молоко до кінця. Поки ріденьке і само лилось до рота - то все добре, а як треба було потрудитись, починав капризувати. Але я здавалась і не полегшувала йому життя, то скоро він змирився, що таки попрацювати доведеться)

    ВідповістиВидалити