неділя, 13 вересня 2015 р.

Маленькі гурмани


Наші малявки вже починають знайомитись з людською їжею. А також в цьому пості трохи про те як рекомендують харчуватися годуючим мамам в різних країнах...


Ярка: Іспанські лікарі радять починати підгодовування з 5-ти чи 6-ти місяців. Я і думала, що десь в 6 місяців чи, може, навіть і трішки пізніше Алекс вже буле їсти всякі фруктові та овочеві пюре. Але мій пампух ще в 3-4 місяці виглядав як на 5-6, тому, напевно, і швидше хотів пізнавати якісь нові смаки :) останнім часом не могла біля нього нічого їсти, бо буквально видирав все з рук - так він вже пробував яблука, диню, персик, банан...впевнена, що з татових рук пробував ще купу всього, про що Мартін мені не говорить :) але це все було не "офіційно" з ложечки, а просто пооблизувати, посмоктати і скуштувати на смак. На днях Алексу виповнилось 5 місяців і вперше я годувала його яблучним пюре! Малий тащився від процесу, хоча й половина того витікала йому зі слюнями на пузо :) і вже кілька днів він в обід їсть пюре - починали з яблука, а потім перейшли на грушк і банан. Наразі це не схоже на повноцінний прийом їжі, все одно потім заїдає/запиває маминими молоком, але йому цікаво і смачно, то чом би й ні! А я ще більше зрозуміла яке все ж таке зручне гв! Лягли собі разом і чи спи, чи читай, чи дивись шось доки дитина їсть...все легко. А от з яблучками-бананами треба трохи помучитись :) Сподіваюсь, скоро ці пюре зможуть бути його повноцінною їжею раз в день, бо через трохи почнуться мої мовні школи і курси, то кілька годин на день Алекс буде з татом! В мене є список якими продуктами треба починати підгодовувати. Спочатку окремо яблуко, грушка, банан; потім можна поєднувати їх; потім вже можна давати апельсиновий фреш; злаки; також пюре з овочів; і потім овочі з м'ясом. Чула, що часто діти не хочуть їсти, але мій Алекс апетит має файний, то, думаю, проблем не буде, побачимо :) В тому списку пише, що перші 2 роки!! не треба давати полуниць, персиків, ківі та інших тропічних фруктів, бо може бути алергія...але Алекс багато з них вже гриз (смоктав) і не був після того "в крапочку").  Грудне вигодовування я планую продовжувати якомога довше...принаймні проблем ніяких в мене немає. Від початку ГВ я не дотримувалась нічкої дієти...їла все, щоб мацьопа отримував корисні речовини з різних продуктів. На щастя, на його самопочутті це не відбивалось, тому не потрібно було обмежувати себе ні в чому. 

Наталя: Коли  мама народила мого брата, свекруха посадила її на дієту - сир та сметана, та пожирніше, щоб молока багато було... Після таких піклувань мамі довелося багато над собою попрацювати, щоб повернутися до попередніх форм.Добре що моя свекруха за тисячі кілометрів, та зайвих кілограмів, за 3-тижневе гостювання, вона мені добавила. Замість сметани та сиру відгодовувала мене козинаками та печивом.За 3місяці годування грудьми такої-сякої дієти я дотримувалася  лише в пологовому, вибору іншого не було. Лікарняну перловку та манку на воді я замінила йогуртами та відвареною куркою, що їх батьки принрсили. По приїзді додому, ще 5днів я намагалася  харчуватися правильно. Навіть згадала про пароварку, яка довгий час порохами припадала. А далі все як завжди і навіть трускавки з апельсинами їла, на Яремі це жодним чином не відображалося. І так гордо було за нас обох, що я не боялася , а він не противився тому всьому і гарно реагував на мої гастрономічні експеременти. Єдине, що я не їла і не їм - це бобові.Вносити зміни в Яремине меню, ми почали з 2-гого місяця, хоч усі джерела і гуру-Комаровський радять підгодовувати не швидше 5-го місяця. Та для нас , яблучне пюре, було не урізноманітненням в харчуванні , а ліками від запору та молочниці на язичку малюка. Зараз пупс з'їдає по 100грамів фруктової смакоти шодня.Яремище так дригається під час трапези, що слюнявчики не допомагають захистити його шмотки від безнадійних плям. Тому зараз у його  гардеропі, як у дорослого хлопа, є домашні лашки, які не шкода забєкувати.На зиму я запаслася лісовими ягідками, заповнила ними морозилку. Це мабуть вперше, коли використовуємо її за призначенням)))

Христя:Україна то якась казкова країна зі своїми забобонами і обмеженнями, яких немає ніде інде в світі. Не виняток тут і харчування годуючих мам. Ще виписуючись з пологового я питала місцевих медсестер і лікарів що мені можна їсти а що ні, а вони на це хіхікали - їж собі все, а якщо дитина на шось матиме алергію, тоді того не їж, все просто. Тобто жодних обмежень типу нічого червоного, сирих фруктів чи овочів, бобових та цитрусових - такого тут нема. І це в країні, де одна з кращих медицин у світі. Але все-таки, перший місяць я була обережна, не легковажила, їла всілякі корисні кашки як от поленту, кіноа, гречку, запікала батат і варила мяско, а з фруктів свіжих їла тіки банани та багато сухофруктів і горішків, пила чай з молоком і халвою закушувала. Якраз мама з України її привезла. Далі вже все розслабленіше. Коліків в дитини не було, тому й не було сенсу сидіти на одній гречці. Звісно то не значить шо я почала їсти картоплю фрі та запивати колою, але наприклад їла бобові, картоплю варену, сирі помідори та яблука, будь-які зупки, випічку, оскільки в малої не було негативних реакцій на цю їжу. З єдиних обмежень це - кава і алкоголь. І одне і друге я спробувала щойно зараз, коли молока мого вже як кіт наплакав, на жаль. Я не знаю чого наших матусь так залякують тими - "ти певно шось не то зїла". Питалась своєї подруги француженки, яка одну дитину народила у Франції, а іншу в Штатах чи там шось таке схоже є, то вона казала шо чула лише про не їсти червоних фруктів та овочів, але це тому що в її малої по якихось там тестах виявили схильність до алергій, тому вона утримувалась кілька місяців, а далі їла. Коли ми з нею ходили на хумус я кажу ой, то ж бобові, певно не буду їсти, бо як доці буде, то вона здивувалась - чого це? Це ж корисні рослинні протеїни. Отака історія, я вам скажу. Тому українські списки заборон мені схоже на забобони - така ж дурня. Звісно, алергія може бути, але це не означає шо вона буде в твоєї дитини, відтак та бідна замучена мама ше й недоїдає, бо то не можна, то не можна, але ж розмаїття продуктів не менш важливе для неї. Менше з тим. Щодо прикорму, то в Ізраїлі з тим не поспішають. Теоретично з 6ти місяців починають, а то й пізніше, як хто хоче. Так мені педіатр казала. Я почала за тиждень до 5 місяців, ше в Україні моїй мамі закортіло пошкрябала ложечкою яблуко і дати малій. А вже з 5ти міс лизала банан трішки, бавились отак по троху. А далі пюре з запеченого яблучка по ложечці чи дві на день. Тепер нам за тиждень півроку буде і ми сьогодні вчетверте будемо їсти пюре з моркви. Теж ложечки з дві, більше моя дитина не хоче. Тому подивимось чи вдасться збільшувати порції в грамах як книжка пише. Далі планую вводити кабачок, броколі, авокадо, солодку картоплю і звичайну, робитиму мікси пюрешок. А там подивимось. В моїй німецькій книжці пропонують далі давати такі кашки-зупки-комбінації типу рисові пластівці на воді з соком яблучка, чи картопля-мяско-морква і тд. Так само йогурти прості. Але то вже далі подивимось як буде. Такі от плани. Наразі для Дзвінки то більше забавка ніж їжа, вона тішиться, бо це шось нове і бавиться ложкою, але не їсть аж отак з захопленням я б сказала. Ще нещодавно навчилась пирскати так, що те пюре повсюду позлітається, від цього вона взагалі в захваті, я теж хаха;)))

Немає коментарів:

Дописати коментар