пʼятниця, 6 лютого 2015 р.

Грудне вигодовування!


Вагітним жінкам треба багато всього знати, в тому числі і про Грудне Вигодовування, яке нас всіх чекає. Наші думки на тему ГВ далі...
  
Наталя: Коли я була ще малявкою, років 13-16, мене шалено дратувала моя зовнішність. Голова була гігантською, вуха клаповухі, широчезні плечі, великі бедра і малі груди. Планувала, коли стану дорослою і матиму багато грошей, зроблю пластику і трохи зріжу бедра (в ті роки, я вірила в існування такої процедури). Щодо грудей, то я сподівалася, що одного прекрасного дня прокинуся з омріяним розміром. А мама завжди заспокоювала: “от народиш дітей, годуватимеш їх грудьми, і все в тебе виросте”. Наразі ця мрія здійснилася ще до вигодовування, але як їх втримати у такій суперформі після “використання за призначенням”? Відмовляти дитині у їжі заради власних примх я звичайно не буду, тому сьогодні вирішила, що варто відвідувати передродові курси, які є майже при кожній церкві. Там, окрім усього ще й навчають правильного вигодовування. Виявляється, що це нелегка процедура і потребує певних навиків, щоб і дитині було ситно і твоєму тілу комфортно. Нещодавно моя знайома, яка не бачила жодної потреби у підготовці до цього процесу, потрапила на операційний стіл, бо невміло годувала свого малого. Жахливо... Моїм новим страхом є відсутність молока. Дуже б хотілося, щоб моїх грудей вистачило на цілий рік. Знаю, що на 3-му місяці може бути період, коли кількість молока зменшується. Та це триває лише декілька днів і якщо перетерпіти, то згодом у молочних залоз “відкриється друге дихання”. Тому багато мамусь вважають, що запаси молока закінчуються і перестають годувати грудьми. Таке було і в моєї мами зі мною. Не знаю чи зараз таке практикується, та в радянські часи було в моді “сурогатне вигодовування”. Жіночка з сусіднього будинку мала ну дуже багато молока, а новоспечені мамусі, у яких власного молока бракувало, носили своїх дітей на підгодовування до неї. Ось так і я, виросла на чужому молоці. Зате тепер маю коліжанку, за сумісництвом “молочну сестру”, мама якої ділилася своїм молоком зі мною. Існує ще й така жахалка, що у жінок з маленькими грудьми мало молока, або й взагалі немає. Та цю легенду зруйновано завдяки моїй однокласниці. Зараз її малому 4 місяці, розмір її грудей не змінився з 11 класу, а молока хоч відбавляй, зберігає резервні порції у холодильнику. Хоч цей приклад одночасно і руйнує мої юнацькі мрії щодо збільшення форм та я, як завжди, вірю, що все залежить тільки від мене і все буде лише так, як я захочу:)

Христя: Нещодавно я познайомилася з місцевою консультанткою з грудного вигодовування, яка допомагає підготуватися до нього ще перед пологами і може навідуватися вже після, даючи поради недосвідченій мамі. На жаль, ця послуга платна, десь біля 50-60 євро за один візит. Але в цей період в мене буде гостювати моя мама, то думаю вона мені надасть безкоштовні консультації:). Зрештою, важливо почати все ще в пологовому, а тут в Ізраїлі я б сказала така "френдлі" атмосфера до ГВ, тому акушерки на місці мали б допомагати матусям, а не сунути в перші хвилини життя дитині пляшечки з сумішшю. Ну я принаймні сподіваюсь, що все в нас буде гаразд. Я проти звісно фанатизму годувати дитину грудьми надто довго, але як буде молоко і якщо наші життєві плани дозволятимуть, то ще подивимося. Хоча думаю десь до півтора року, не більше. Що мене тішить, так це те, що наявність молока не залежить від розміру грудей, тому якщо в мене скромний і комфортний Б (тобто 2й розмір), то переживати нема чого. Пишуть також, що під час вагітності вартує приймати контрастний душ, готуючи таким чином груди до ГВ чи носити якісь насадки, але я таким не займаюсь. Єдине що я зроблю, аби налаштуватись на ГВ психологічно - так це не купуватиму до пологів жодних баночок/сумішей/сосок, аби ми обоє з малечею мали шанс розпочати грудне вигодовування.

Ярка: Минулого тижня вперше пішла на курси для вагітних в тутешній лікарні і потрапила на лекцію про грудне годування. Мене і моїх трьох молодших мама годувала досить довго. Завдяки цьому ми ніколи не хворіли і отримували всі корисності з грудного молока. Тому впевнена, що теж буду так робити зі своєю дитиною. На лекції лікарка розповідала більше про особливості грудного годування. Наприклад, що немає так званого розкладу КОЛИ треба годувати (коли хоче їсти - тоді й годуй), що робити, коли виникають якісь певні проблеми чи дискомфорт і таке інше. Уявляєте, жінка може годувати грудьми навіть 20 років, а то й більше....бо воно якось самопоновлюється в організмі - чим більше дитина їсть, тим більше молока з'являється. Лікарка жартувала, шо так можна і підпрацьовувати - годувати чужих дітей:) Напевно, буде трохи важко, бо мусиш постійно бути з дитиною, але з іншого боку і зручно - їжа завжди при тобі:) Грудне годування корисне як і для дитини, так і для мами (менший ризик всяких хворіб)...і навіть для сімейного бюджету! Бо перші 6 місяців дитині взагалі нічого-нічого не потрібно додатково вживати крім маминого молока, тому й немає додаткових витрат на дитяче харчування:)

6 коментарів:

  1. Бест евер сайт про ГВ - http://breastfeeding.org.ua/
    Ви молодці!:)
    Головні закони успішного годування - без пустушок, пляшок і попит породжує пропозицію:)

    ВідповістиВидалити
  2. Майже у всіх країнах можна відвідати зустрічі Ла Лече Ліга це міжнародна некомерційна організація, яка підтримує і надає інформацію годуючим матерям. http://www.llli.org/ сторінку ЛЛЛ саме вашої країни також можна найти і й фейсбуці

    ВідповістиВидалити
  3. Головне з самого початку пильнувати груди, бо молока дуже-дуже багато і не допускати затвердінь, одразу розмасажовувати і давати висмоктувати дитині до кінця, щоб не було маститу. Перший час молоко майже фонтаном б'є. Я на ніч рушник підкладала, бо все було мокре від молока)))

    ВідповістиВидалити
  4. Дякуємо за корисні лінки, будемо читати;)

    ВідповістиВидалити
  5. купіть корову (або просто використайте існуючу)

    ВідповістиВидалити